پیام تسلیت حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی در پی درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

photo_2017-01-09_15-01-50

انا لله و انا الیه راجعون

روح بلند برادر ارجمند و گرانمایه‌ام، یار دیرین امام و امت و امانتدار بزرگ انقلاب اسلامی و مردم ایران، آیت الله حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی رحمه الله علیه به ملکوت اعلی پیوست و آرامشی ابدی یافت اما ثلمه‌ای سخت و عمیق بر جای گذاشت.
هاشمی رفسنجانی، اسوۀ صبر و نمونه‌ای از احرار و آزادگان این سرزمین و یکی از مصادیق بارز اعتدال و میانه‌روی در امت وسط رسول خدا بود که تلاش‌های خستگی ناپذیر او در این راه بر کسی پوشیده نبوده و ایرانیان در هر جای دنیا مفتخر و بالنده به او و نام او به عنوان یک مسلمان و شیعۀ واقعی امیرالمؤمنین سلام الله علیه و عامل وحدت و وفاق اسلامی در دورۀ معاصر هستند.
او امانتدار امام و انقلاب و حق‌داری است که حق بزرگی بر آرامش و امنیت انقلاب اسلامی از یکسو و قوّت و شوکت آن از سویی دیگر دارد. او به مفهوم دقیق کلمه، تا جان در بدن داشت، تکلیف خود را در برابر مردم و سرزمین ایران ادا نمود؛ اما حق بایسته و شایستۀ او به ویژه در سال‌های اخیر ادا نشد که یقیناً مردم، شایسته‌ترین قدرشناسی را از او انجام خواهند داد.
سابقه دوران مبارزه در رژیم گذشته از یک سو و یک دهه تلاش شبانه روزی و مشترک در روزهای سخت اول انقلاب و شرایط ویژه جنگ در مجلس شورای اسلامی از سوی دیگر، بین بنده و ایشان ارتباطی صمیمانه ایجاد کرده بود که یادآوری آن خاطرات مشترک، تحمل این اتفاق تلخ را برای من سخت تر می کند.
اینجانب ضایعۀ فقدان آن فقیه و مبارز خستگی ناپذیر را به محضر حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، عموم مردم ایران و اهل بیت معزز ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال، غفران و بهجت مدام اخروی را برای ایشان مسئلت دارم.

اسدالله بیات زنجانی

بیستم دی ماه ۱۳۹۵

قم المقدسه