دیدار خانواده های دانشجویان بازداشت شده دانشگاه امیرکبیر ۱۳۸۶/۰۵/۱۳

حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) در این دیدار با اشاره به حرکت های اصلاحی که در طول تاریخ معاصر ایران انجام پذیرفته ، فرمودند: اساسا دانشجویان و بالاخص فنی ها ،همیشه در حرکت های بیدارگری و جریانات مدافع حقوق مردم  پیشرو بوده اند و در جریان انقلاب هم ، خود من در زندان مشاهده می کردم که اکثر بازداشتی ها از بچه های خوش فکر دانشکده های فنی بودند.

ایشان در ادامه  افزودند : همیشه حرکت های دانشجوئی ،مخالف داشته است و شما فکر نکنید که این برخوردها مختص این دوره است. و در این شرایط آن دسته از دانشجویان موفق ترند که بهانه به دست افراد سودجو ندهند.

معظم له فرمودند: اصل این این برخوردها برای من جای تاسف دارد ولی مطلبی که بیشتر مرا متعجب کرد این بود که از عباراتی همچون: براندازی، ارتداد، کفر و غیره در مورد دانشجویان استفاده میشود ، مگر با هر صرف ادعایی این قضایا قابل اثبات و قابل دفاع است؟

ایشان با اشاره به وضعیت خانواده های دانشجویان اینگونه فرمودند: این حجابی که از مادران و این چهره هایی که از خانواده ها می بینم ، نشان از سلامت آنان و تقیدشان به ارزش های اسلامی و دینی دارد و همان طور که از ابتدا نسبت به این اتهامات شک داشتم ، با دیدن این چهره ها ، این اتهامات بیشتر بعید به نظر میرسد.

ایشان با توصیه به این خانواده ها اینگونه  افزودند: این نوع حوادث باعث نگرانی شما نسبت به اصل نظام و از طرف دیگر نسبت به فرزندانتان نشود و با صبر و حوصله این قضایا را دنبال کنید ، چرا که این اتفاقات از عوامل رشد فکری و اعتلاء بینشی دانشجویان خواهد بود.

ایشان افزودند: برخوردهای سلیقه ای و فردی را به حساب  اسلام و نظام اسلامی نگذارید.

معظم له تا کید کردند: به نیروهای قضایی و انتظامی وامنیتی تذکر می دهم؛ خدای نکرده ممکن است عملکرد خطا و اشتباه  و غیر اصولی و غیر اخلاقی (ولو جزئی) به اصل اسلام و شریعت نبوی خدشه وارد نموده و اذهان زیادی را نسبت به اصل نظام مشوش کند.

ایشان در پایان فرمودند:من امیدوارم همانطور که عده ای از بازداشت شدگان آزاد شده اند ، بقیه هم آزاد شوند و این انتظار از مسئولان وزارت علوم و همینطور وزارت اطلاعات و دیگر دست اندرکاران هست که با توجه به موقعیت زمانی و شرایط داخلی و بین المللی و حساسیت های موجود؛ در برخورد با دانشگاه و دانشجو، با توجه به جایگاه رفیع این دو عمل کنند و زمینه آزادی هرچه سریعتر بقیه بازداشت شدگان را فراهم آورند.