پیام حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی در پی شهادت آیت الله شیخ باقر النمر

حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی مدظله العالی در پی شهادت مظلومانۀ آیت الله شیخ باقر النمر(ره) پیامی به شرح زیر صادر فرمودند:

photo_2016-01-03_11-20-45

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر اجرای حکم غیرانسانی، غیرمشروع و غیرقانونی اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجستۀ مسلمان و تعدادی دیگر آن قدر ناراحت کننده و تأسف‌آور است که قلب هر انسان منصف و آزاده‌ای را به درد می‌آورد.
بی‌تردید گرفتن جان انسان بیگناه و آزاده‌ای که تنها جرمش دفاع از حقوق و کرامت انسانی و آزادیخواهی است و صرفاً دگرگونه با حاکمیت خویش می‌اندیشد، در هر جای دنیا، از سوی هر حکومت و به نام هر دین و آیین و مسلک و مرامی که اجرا شده باشد، محکوم و غیرقابل تحمل است.
در طول تاریخ حکومت‌های جبار و خشن و بی‌منطق و زورگوی فراوانی مانند حاکمیت آل سعود را دیده‌ایم که دگراندیشان و نخبگان غیرهمرنگ با خودشان را تحمل نکرده‌اند و این سنت الهی است که به معصوم نیز نسبت داده شده که «الملک یبقی مع الکفر و لایبقی مع الظلم».
تاریخ حکومتها سرشار از فرعون‌ها و نمرودهایی است که امروز از شکوه و جلال پوچ و توخالی آنها هیچ چیز باقی نمانده و نامشان مثال زورگویی و مایۀ عبرت پیر و جوان است.
قدرت های منطقه و دنیا نیز باید موضع خود را در قبال حاکمیت سعودی روشن کرده و دست از سیاست های چندگانه خود بردارند و بدانند دنیای امروز تاوان سکوت سیاست مداران کشورهای قدرتمند عالم در قبال جنایات دولت سعودی در یمن، سوریه، أفغانستان و … را می دهد و در آتشی که آنها ساخته و پرورانده اند می سوزد.
اینجانب ضمن عرض تسلیت شهادت این عالِم مظلوم به پیشگاه امام عصر(عج)، همه مسلمانان  و شیعیان آزاده ، از خداوند عزیز و جبار مسئلت دارم که آن روحانی آزاده را غریق رحمت واسعۀ خویش بگرداند و عقوبت عاملان این جنایت غیرانسانی را به زودی و تا پیش از گذر ایام و فراموشی خواطر، به همۀ بندگان خویش بنمایاند؛ باشد که دیگر حاکمان جور در سرتاسر عالم عبرت بگیرند.

و سیعلم الذین ظلموا أی منقلب ینقلبون
اسدالله بیات زنجانی
قم المقدسه
١٣ دیماه ١٣٩۴