دیدار جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی با مرجع عالیقدر

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی، با حضور در بیت حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) ضمن دیدار و گفتگو با ایشان، گزارشی از وضعیت عزیزان زندانی خود ارائه دادند.

در این دیدار که غروب روز جمعه بیست و نهم مهرماه برگزار شد، حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) پس از استماع سخنان حضار ضمن تاکید مجدد بر نامشروع و غیرقانونی بودن شرایط فعلی حاکم بر زندانیان سیاسی، فرمودند: بارها عرض کرده ام که این احکام را شرعی نمی دانم و شکل برخوردهای فعلی با زندانیان و خانواده های آنان نیز این موضوع را بیش از گذشته تایید می کند.

ایشان تحت فشار قرار دادن خانواده های زندانیان سیاسی از طریق تماس های مکرر و بدون توجیه توسط برخی مرتبطین پرونده ها را از مصادیق “عمل نامشروع” برشمرده و تاکید فرمودند که اینگونه تماس هائی که نقل می شود با هیچ یک از مبانی شرعی و اخلاقی سازگار نیست.

معظم له ضمن برشمردن برخی شاخص های حکومت نبوی(ص) در مدینه و امیرالمومنین(ع) در کوفه که اصلی ترین نمادهای حکومت های دینی اند فرمودند: هیچ سند تاریخی قابل تکیه ای بر زندانی شدن مخالفین آن دو حضرت در دوران حکومت شان وجود ندارد، چه برسد به منتقدین که آزادانه در حال زندگی بوده و سهمشان از بیت المال نیز محفوظ بوده است.

ایشان افزودند: با مطالعۀ این رفتارهاست که می توان به تضادهای جدی بین اعمال برخی حاکمان با حکومت های معصومین(ع) پی برد.

مرجع عالیقدر در پایان این دیدار استقامت و پایداری خانواده های زندانیان سیاسی را نوعی عبادت دانسته و فرمودند: تک تک شما از مصادیق مظلوم هستید و یقیناً در پیشگاه خدای متعال به دلیل این ایستادگی، ماجور خواهید بود چراکه این ظلم ها همیشه مقطعی بوده و روزی به اتمام خواهد رسید و تاریخ به وجود افرادی مانند شما و عزیزان تان خواهد بالید.