دیدار دکتر محمدرضا عارف و جمعی از منتخبین مجلس شورای اسلامی با آیت الله العظمی بیات زنجانی

بسم الله الرّحمن الرّحیم

دکتر عارف در دیدار با آیت الله العظمی بیات زنجانی

جناب آقای دکتر محمدرضا عارف همراه با تعدادی از منتخبین مجلس با حضور در دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی در ابتدای این دیدار ضمن ابراز خوشحالی از موفقیت های صورت گرفته در انتخابات مجلس، از شخصیت آقای دکتر محمدرضا عارف تجلیل کرده و فرمودند: بابت دو رفتار باید از ایشان تشکر کرد. یکی رفتار اخلاقی صورت گرفته در انتخابات ریاست جمهوری گذشته که در پیروزی در آن انتخابات نقش حائز اهمیتی داشت و دیگری حضور یافتن در این انتخابات و شکل دادن جریانی که منتهی به پیروزی شد.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کردند: اینکه امام فرمود مجلس در رأس امور است با عنایت به سه اصلی است که قانون برای مجلس در نظر گرفته که یکی قانونگذاری، دیگری بودجه و سومی نظارت است و این سه عنصر کلیدی را قانون برای هیچ مجموعه ای در نظر نگرفته است.
ایشان افزودند: با کمال تأسف در سالهای گذشته، مجلس از جایگاه خود خارج شده است و اگر مجلس به کار اصلی خود می پرداخت و از اهرم نظارتی خود استفاده می کرد، چه بسا همین مفاسدی که نهادهای رسمی منتشر می کنند هیچگاه رخ نمی داد. یکی از دلایل خشنودی من از راهیابی عزیزان به مجلس آینده از همین روست که ان شاء الله بتوان مجلس را به جایگاه اصلی خود بازگرداند.
معظم له ضمن بیان خاطره ای فرمودند: حتی نماینده بماهو نماینده اگر بخواهد کار کند، می تواند. بنده به خاطر دارم که شهید رجایی نخست وزیر بودند، آیت الله ربانی دادستان کل و بنده هم مسوول واحد حقوقی کمیسیون اصل نود بودم، بنده هر دو این عزیزان را از سوی مجلس دعوت کردم به دلیل اینکه مأمور ما برای گرفتن پرونده ای رفته بود و از طرف این عزیزان همکاری نشده بود؛ اما هر دو بزرگوار امضا کردند که از این به بعد هر وقت مأمورین اصل نود کاری داشتند همه موظفند تا همکاری کنند.
حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفتند: مدتی است که از برخی اتفاقات رنج می برم. آنطور که نقل شد برخی از تصاویر خصوصی یکی از منتخبین مجلس را در رسانه های عمومی منتشر کرده اند. البته این بار اول نیست و پیش از این هم چنین رفتارهایی صورت گرفته است. این کارها چه معنائی دارد؟ این مایۀ شرم است که با خانمی مسلمان، محجبه و مؤمنه که منتخب از سوی مردم یک شهر بزرگ است، چنین رفتاری صورت گرفته که هم باعث ناراحتی است و هم باعث نگرانی.
مجلس می تواند منشأ اخلاق باشد و باید جلوی این روند گرفته شود.
ایشان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به افزایش یافتن درصد حضور بانوان در مجلس، این امر را به فال نیک گرفته و برای موفقیت منتخبین در انجام وظایف قانونی خود دعا کردند.