سؤال: با سلام و احترام من احادیثی از امام صادق و بقیه معصومین دیدم که اجازه دادند کودک قبل از ۹ سال( قبل از بلوغ) با خواست پدرش ازدواج کنه و پدرش براش تصمیم می گیره و اون نمی تونه دخالتی بکنه و مادر هم که کلا با وجود این همه حرف در تقدس مقامش در هیچ تصمیم فرزند حق دخالت نداره که بحث دیگه ای هست. منتها این باعث شده هم خودم از شنیدن این احادیث شکّه بشم همه خیلی جوان ها بدین طریق کامل بودن و بی خطا بودن اسلام رو زیر سوال ببرند.چه طور در اسلام این اجازه داده شده گرچه بند و مفصل هایی خاصی برای شوهر داره بازم اجازه ازدواج برای کودک و دختر قبل از ۹ سال (نابالغ) می تونه این احتمال رو باعث بشه هم ضربات جسمی غیرقابل جبران و هم روحی رو بوجود بیاره؟ آیا فقط با دیه جبران می شه؟فقط بلوغ جسمی مهمه؟ یک بچه را که مسائل رو نمی دونه از دنیای کودکیش جدا کنیم.قطعا این احادیث پایه و اصل مسائل فقهی اسلامی است و با زندگی دختران کم سن ما در طول قرن ها رابطه مستقیم داشته و ……می خواستم بدونم چطوری می شه این مسائل و احادیث رو از زبان معصومین درک کرد به طوری به ایمانمون به اسلام صدمه ای وارد نشه؟

سوال

پاسخ:

باسلام و تحیت؛

بدون شک در همه مسائل مصلحت کودک مهم است و قرائن و شواهد نشان می دهد که این اجازات به صورت عام و کلی نیست بلکه در مواردی است که این ازدواج باعث حفظ و سلامت کودک است و معنا و مفاد آن لذات جنسی نیست بلکه صرفا عقد محرمیت است.

روشن است که زن وقتی می تواند مایه سکونت برای شوهر باشد که علاوه بر آمادگی جسمی، از بلوغ فکری و عقلانیت کامل نیز باید برخوردار باشد.



0
adminfaq 2 سال 0 Answers 446 views 0

Leave an answer