سئوال: با سلام نظر حضرت عالی در مورد مختار ثقفی چیست؟؟ و اینکه دیدن شبکه اهل بیت(ع) که اقای اللهیاری در آن برنامه اجرا میکند چه حکمی دارد؟

سوال

با سلام و تحیت؛
پاسخ سئوال اول: قراین و شواهد تاریخی و اقدام شجاعانه و مقتدرانه مختار درباره امویان نشان دهنده این است او فردی بادرایت و متعهد و وفادار به اهل بیت(ع) و از پیروان جدی آن بزرگواران بوده است و اگر مطلبی دیده می شود که نوعی شخصیت مختار را زیر سئوال برده و از نظر فکری و اعتقادی و سیاسی، اورا مخدوش می سازد به احتمال بسیارقوی، عوامل سرسپرده حاکمان اموی در این نوع مطالب بی نقش نبوده اند، بالخصوص آن کار بزرگی که توسط ایشان صورت یافت و در کمتر از یک دهه، از سران امویان و مزدوران و فرماندهان آنان طوری انتقام گرفت و آنان را قلع و قمع نمود، این مساله برای امویان خیلی سنگین تمام شد؛ بنابراین به اعتقاد اینجانب مختار فردی باشخصیت و باتدبیر و سلیم العقیده و وفادار به اهل بیت پیامبر(ص)بود و او را اهل نجات می دانم.
پاسخ سئوال دوم: من تاکنون این شبکه را ندیده ام و دیگران حرف و حدیث زیادی از آن برای اینجانب نقل کرده اند و آن فرد را هم که اسمش را آورده اید، از نزدیک ندیده و توفیق دیدارشان را نداشته ام؛ با یان وجود متذکر می شوم امروز ارائه تصویری از دین و مذهب به صورت عقلانی واستدلالی و منطقی، از اهم واجبات اسلامی است و ارائه آن را به صورت سست و غیر مستدل و طرح مسائل جزئی و غیر اهم و عنوان کردن مسائل اختلافی که منشا تفرقه های گوناگون صنفی و فرقه ای می شود را مشروع ودرست نمی دانم.
امیدوارم خدای جهان به همه ماتوفیق درک صحیح معارف اسلامی وقدرت بیان و ارائه صحیح و منطقی آن را همان گونه که قرآن و رسول خدا(ص) و اهل بیت او(ع)سفارش فرموده اند عنایت کند.


0
adminfaq 11 سال 0 Answers 396 views 0