پیام مرجع عالیقدر در پی حمله‌ی تروریستی در حرم مطهر حضرت احمدابن‌موسی(ع)

مرجع‌عالیقدر آقای اسدالله بیات‌زنجانی با انتشار پیامی حمله‌ی تروریستی در حرم مطهر حضرت احمدابن‌موسی(ع) را محکوم کردند؛ متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

واقعه خونبار و دلخراش حملۀ تروریستی به نمازگزاران حرم حضرت احمدبن موسی(ع) در شیراز و از دست رفتن جمعی از زنان و مردان و کودکان هموطن را تسلیت عرض می‌کنم. جنایت صورت‌گرفته علیه این زائران و مجاوران بی‌پناه عقلا و شرعا محکوم است.
جنایت جنایت است و استثنابردار نیست؛ خشونت خشونت است و بدون لکنت باید محکوم شود.
نمی‌توان از واقعه‌ی تأسف‌بار و جانخراش زاهدان و آنچه بر عزیزان اهل سنت‌مان رفت نیز نگفت و با بازماندگان محترم‌شان هم‌دردی نکرد و همچنین از دیگر کشته‌شدگان و جان‌باختگان در این روزهای کشور حرفی نزد و بابت آنها اندوهگین نشد و به خانواده و بازماندگانشان تسلیت نگفت.
من شرمنده‌ام که به جهت کسالت کوتاهی کردم و نتوانستم پیشتر در باب این رخدادهای تلخ سخنی بگویم.
در این میان شفافیت، صداقت، سرعت و صراحت در اطلاع‌رسانی کم و کیف این وقایع و ریشه‌های آن، کمترین حقی است که مردم ما بر دوش مسئولان امر دارند.
خداوند به بازماندگان این مصائب صبر و اجر عنایت کند، عاملان و آمران این جنایات خشونت‌بار را رسوا کند و آنها را به سزای اعمال ننگینشان برساند.
دعاگوی همۀ کسانی هستم که با زبان و عملشان برای گسترش صلح و سلام و آرامش و صدق و پرهیز از خشونت و تحجر در این کشور تلاش می‌کنند.

اسدالله بیات‌زنجانی
قم المقدسه
ششم آبان‌ماه ۱۴۰۱