در گفتگو با خبرگزاری دانشجویان ایران: کار اصلی آقای خاتمی تکرار مجدد حرف‌های اوایل انقلاب و دوران امام بود ولی متناسب با زمان حال، نسل جدید و مخاطبین جدید. ۱۳۷۹/۱۱/۳۰

سیاست آقای خاتمی عبارت از این است که دولت مسئول بشود و مردم بتوانند از دولت و رییس جمهور انتقاد کنند. این افتخار دولت آقای خاتمی است و نشانه جسور بودن مردم نیست.

عضو سابق شورای مرکزی مجمع روحانیون مبارز در گفت وگو با ایسنا همچنین گفتند: افرادی که ادعا می‌کنند ضدانقلاب جسورتر شده اگر افرادی انقلابی و در جریان انقلاب بودند، تعریف ضدانقلاب را به معنی واقع کلمه و سیاسی می‌فهمیدند.

ایشان ادامه دادند: اگر منظورشان ضدانقلاب داخلی و قدیمی است که طبعا آنها به صورت پیر فرتوت درآمده و غلطی نمی‌توانند بکنند. اگر منظورشان نسل جوان است، ما چنین افرادی را در بین آنها سراغ نداریم. اگر هم سراغ داشته باشیم ، باید بفهمیم چه کسانی آنها را اینگونه تربیت کرد. بالاخره قدرت ، صدا و سیما و سازمان‌های فرهنگی که در دست خود شماست. چگونه در طول ۲۰ سال نتوانستید اینها را علاقمند و متمایل به انقلاب کنید.

معظم له با اشاره به ضدانقلاب خارجی اظهار داشتند: اتفاقا امروز در صحنه بین‌المللی دوست و دشمن اعتراف دارد که نظام جمهوری اسلامی از جایگاهی بلند و مستحکم برخوردار است و نه تنها ضد انقلاب داخلی یک گروه فسیل شده و از صحنه خارج شده است ، بلکه قدرت‌های بزرگ و دنیای اسلام هم امروز در مقابل عظمت بین‌المللی و بیرونی و سیاست خارجی ما ناچارند سر تسلیم فرود آورند.

ایشان ادامه دادند: مگر نه اینکه امروز در صحنه بین‌المللی تز نظام اسلامی و ریاست جمهوری ایران، حاکمیت گفتمان، حاکمیت گفتگوی تمدنها جز برنامه سازمان بین‌الملل و جز برنامه یونسکو است.

معظم له با بیان اینکه ضد انقلاب خارجی و گروهک‌های وابسته از جریان آقای خاتمی به عنوان فتنه خاتمی تعبیر می‌کنند، تصریح کردند:آنها به دنبال چیز دیگری بودند و آمدن خاتمی و حرکت ایشان، حرکت آنها را سالها به تعویق انداخت.

مرجع عالیقدر افزودند:اگر ضدانقلاب همین کسانی باشند که مدعی طرفداری از انقلاب هستند اما عملکردشان ضدانقلابی است، این سیاست آقای خاتمی است که زمینه جسور بودن را برای کسانی ایجاد کند که به نام انقلاب با عملکرد بدشان برخلاف قانون اساسی و اصول آن و توحید‌های امام و قوانین موضوعه و سیاست رییس جمهور و رهنمودهای رهبری، عملکردشان تنها بحران آفرینی است.

عضو سابق شورای مرکزی روحانیون مبارز گفتند: با همه حرمتی که برای روسای جمهور در ادوار انقلاب قائلم اما آقای خاتمی حلقه‌ای محکم و مطمئن برای ایجاد رابطه و پیوند بین نسل جدید و نسل انقلاب کرده، می‌باشد. خاتمی این توان را داشت که این دو نسل را به هم پیوند بزند.

معظم له ادامه دادند: کار اصلی آقای خاتمی تکرار مجدد حرف‌های اوایل انقلاب و دوران امام بود ولی متناسب با زمان حال، نسل جدید و مخاطبین جدید.

ایشان با بیان اینکه آقای خاتمی در دوره بعد باید باشد تا حرفهایش نهادینه شود،تاکید کردند : کسانی که با موفقیت آقای خاتمی در صحنه بین‌المللی، در ابعاد فرهنگی آشنایی دارند ، می‌دانند نه تنها آقای خاتمی در این عرصه ها موفق بود ، بلکه در اقتصاد هم موفق بود.

ایشان افزودند: خاتمی توانست قیمت ارز را مهار کند و قیمت نفت را به قیمت واقعی نزدیک کند. نه تنها توانست اقتصاد کشور را از حالت ور شکستگی و رکود به ثبات نسبی برساند ، بلکه توانست ذخایر ارزی را در جایگاهی مطمئن قرار دهد.

معظم له اظهار داشتند: کسانی که موفقیت‌های آقای خاتمی را نادیده می‌گیرند ، کسانی هستند که چهره زشت و ناپسند و اهل دعوا و درگیری از نظام می‌خواهند و تکیه‌گاهشان زور و تحمیل فشار است و با آدم فرهنگی و اهل حکمت و موعظه در تضاد اند.