پاسخ مرجع عالیقدر به سئوال کتبی دبیر سیاسی خبرگزاری کار ایران(ایلنا)

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم

متن سئوال ارسالی دبیر سیاسی خبرگزاری کار ایران(ایلنا) و پاسخ مرجع عالیقدر به این سئوال

خدمت حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی

با سلام و قبولی طاعات و عبادات

احتراما سوال سرویس سیاسی خبرگزاری ایلنا به شرح ذیل است خواهشمند است در صورت امکان جواب آن را مرقوم بفرمایید.

با توجه به اینکه حضرتعالی در مصاحبه ای فرمودید دعوای امروز دعوای حجتیه با اندیشه امام است و با توجه به اینکه برای اولین بار مراسم شبهای احیا در حرم حضرت امام به دلیل فشارهای سیاسی لغو گرید آیا به نظر حضرتعالی اینگونه برخوردها زیبنده نظام جمهوری اسلامی است، و آیا اینگونه برخورد کردن به نوعی حذف تدریجی اندیشه امام را تداعی نمی کند؟نظر حضرتعالی در خصوص اینگونه برخوردها چیست؟

با تشکر

دبیر سیاسی خبرگزاری ایلنا

پاسخ مرجع عالیقدر به سئوال

با سلام و آروزی توفیق؛ دوستان بزرگوار همه می دانند تذکراتی که تاکنون از ناحیه بزرگان و دلسوزان نظام داده شده است، از باب هشدار، یادآوری و اظهار نگرانی و دغدغه بوده تا شاید آقایان دست اندکار حاکمیت به آنها توجه شایسته بکنند و در روش ها و رفتارها، تجدید نظر نمایند و در برابر انحراف های صورت گرفته در جمهوری اسلامی نسبت به خط مشی ترسیم شده از سوی حضرت امام(ره) عکس العمل نشان داده و به آن برگردند و زاویه ایجاد شده تا اندیشه آن بزرگوار را از این چیزی که هست، بیشتر ننمایند. این چندمین بار است که این سخن را تکرار می‌کنم، ولی باید مورد توجه مدیران و صاحب منصبان جمهوری اسلامی قرار گیرد که امروز فاصله میان اندیشه امام خمینی(ره) در اداره حکومت با تفکر حاکم مانند فاصله تفکر امام علی(ع) در اداره کردن جامعه با تفکر خلافت است. امروز با کمال تاسف نظام مبتنی بر اندیشه علوی که باید نماد رحمت و رأفت اسلامی باشد، جای خود را به اندیشه مبتنی بر سوءظن، افترا و داغ بودن بازار اتهام آن هم به بهترین یاران حضرت امام(ره) داده است.

در این شکی نیست که بخشی از بدنه حاکم، به دنبال حذف تفکر امام(ره) از اداره حکومتند. تلاشها برای حذف تفکّر امام خمینی از ادارۀ جامعه هم مظاهر مختلفی دارد. از جمله اینکه امروز صدای پای کسانی را می‌شنوم که به دنبال شکست اندیشۀ ایجاد حکومت اسلامی در دوران غیبت هستند؛ اندیشه‌ای که امام پرچمدار آن بود. اینها می‌خواهند چرخشی که امام در اندیشۀ سیاسی و عرفانی شیعه ایجاد کرد را از یادها ببرند و ریشه‌های آن را نابود کنند. متأسفانه اتفاقاتی که در کشور و در طول چند ماه گذشته رخ داده است، خواسته یا ناخواسته در راستای همان تفکری است که می‌خواهد جمهوری اسلامی را به هر قیمت شده به سمت تباهی بکشاند به خیال اینکه در فرج امام عصر(سلام الله علیه) تعجیل کنند.

بنابراین فاصله بوجود آمده در فکر و عمل برخی مسئولین با آرمان های واقعی انقلاب، نتیجه‌اش این همه هتک حرمت، بی انصافی و بی اخلاقی و فشارهای بدون منطق بر مردمی است که تمام وجودشان را برای بوجود آمدن این جمهوری وقف کرده‌اند. کار را به جائی رسانده‌اند که در مراسم معنوی احیاء شب های قدر نیز دخالت کرده و با اعمال فشارهای نامعقول، تولیت حرم حضرت امام(ره) را مجبور به اعلام لغو مراسم می‌کنند و چه بسا با نگاه نامناسبشان از فردا روز، درب های حرم حضرت ایشان را نیز به روی مردم ببندند. غایت این حرکات، برچیدن اندیشه‌های امام راحل(ره) و تهی کردن جمهوری اسلامی از اصول اصیل آن است.

من توصیه می‌کنم که به تذکرات دلسوزان نظام و انقلاب گوش فرا دهند، جامعه را از آنچیزی که بنیانگذار جمهوری اسلامی بدنبال آن بود دور نسازند و اندکی به عاقبت این حرکات برای نظام و مردم بیندیشند.

والعاقبه لاهل التقوی و الیقین

اسدالله بیات زنجانی

برای مشاهده متن خبر در خبرگزاری ایلنا، اینجا کلیک کنید