دیدار معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی

بسم الله الرّحمن الرّحیم

quote_1524680204302

آقای مهندس تندگویان معاون ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان با حضور در دفتر حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی خطاب به فرزند شهید تندگویان و معاون وزارت و ورزش در خصوص ویژگی های آن شهید گفتند: شهید تندگویان دو خصلت ویژه داشت؛ یکی اینکه متخصص بود در عین تعهد؛ دوم اینکه بسیار کم توقع بود. اگر به تاریخ انقلاب نگاه کنیم خواهیم دید هرکدام از نیروهایی که ما از دست داده‌ایم اگر هر کدام به تنهایی مانده بودند، بخش قابل توجهی از مشکلات چه بسا بوجود نمی‌آمد.
ایشان در ادامه با تاکید بر لزوم جوان گرایی و اعتماد به جوانان افزودند: جوانان برای همه ما پشتوانه اند؛ ما به جای اعتماد به آنان، حتی خواسته‌های مشروع شان را نیز نادیده گرفتیم. معتقدم بخشی از اعتراضات شکل گزفته اخیر، ناشی از همین نادیده گرفتن مطالبات جوانان بوده است. جوانان دغدغه‌ دارند؛ در همه جوامع هم همین است منتهی ما با دغدغه‌ها چگونه رفتار کرده‌ایم، پاسخ مناسب داده‌ایم؟ اگر از من سؤال کنید پاسخ خواهم داد خیر! رفع دغدغه که نکرده ایم هیچ، هر روز هم به دغدغه‌هایشان افزوده‌ایم.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت ورزش در جامعه تاکید کردند: ورزش باید به سمت حرفه‌ای و مدرن شدن برود؛ ما پتانسل بسیار خوبی در این زمینه داریم و باید روی آن برنامه ریزی کرد. همین والیبال، کشتی و ورزش‌هایی از این دست نشان می‌دهند که ما مستعدیم و اگر برنامه‌ریزی خوبی صورت گیرد، در دنیا حرف برای گفتن داریم.
ایشان در ادامه توضیح دادند: می‌گویند خانم‌ها به ورزشگاه‌ها نروند؛ بنده عرض می‌کنم که ورزشگاه هم بخشی از این جامعه است. نمی توان گفت خانم‌ها در فلان خیابان نروند چون بسترهای فرهنگی مناسبی ندارد. طبیعی‌ست که این وظیفه شما و بنده است که این بسترها را اصلاح کنیم و الا با اینجا نرو و آنجا نرو موضوعی حل نمی‌شود و در دنیای امروز به جز اینکه خودمان را در معرض این سؤال قرار دهیم که نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم، هیچ نتیجه‌ای ندارد.
ایشان تاکید کردند: بنده امنیت را بی دغدغگی معنا می‌کنم؛ یعنی جوان، پیر، کودک، زن و مرد وقتی حس کنند که دغدغه‌هایشان در زندگی به حداقل رسیده، می‌توان گفت در آن جامعه امنیت به طور نسبی حاکم است و جامعه امنیت خاطر دارد.  در این جامعه است که اعتماد بوجود می‌آید و وقتی اعتماد حاصل شد و آن زمان که مردم حس کردند حکومت در رفع دغدغه‌هایشان کوشیده پس به آن اعتماد می‌کنند. اعتماد که کردند حکومت هرچه گفت می‌پذیرند ولی اگر به خواسته‌ها بی توجهی شد، هر روز دغدغه‌ای بر دغدغه‌ها افزوده شد، جامعه حتی در سطحی ‌ترین مسائل هم که شده، از خود مخالفت بروز می دهد.

quote_1524680256226
مرجع عالیقدر در ادامه بیاناتشان در ارتباط با محدود کردن فضای مجازی و فیلترینگ فرمودند: در دنیایی که سرعت انتقال اخبار به سرعت یک چشم به هم زدن است و این همه حساسیت هم وجود دارد، جالب است که ما در بروز رفتارهای غیرقانونی، از هم سبقت می‌گیریم در حالی که این رفتار ما را همگان می‌بینند. ما یا متوجه نیستیم که جامعه در حال رصد رفتار ماست و یا خود را به نادانی زده‌ایم. در این زمان مردم که معترض می‌شوند و بر علیه ما شعار می‌دهند دنبال دلیل می‌گردیم. این مردم همان مردم فهیم دوران انقلابند؛فرزندان همان شهدای بزرگوار دوران جنگند؛ الآن چرا معترضند؟ طبیعی‌ست که دلیلش را باید در رفتار ما جست.
ایشان در پایان تاکید کردند: در مسائل اعتقادی، زور جوابگو نیست. ما از نماز بالاتر نداریم ولی می‌توان به کسی گفت باید به زور نماز بخوانی؟ ذات انسان‌ها این زور را نمی‌پذیرد و طبیعی‌ست که نتیجه عکس خواهد داد.
لازم به توضیح است در این دیدار آقایان مهندس عابدی مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، جناب آقای قاسمی مدیرکل امور اجتماعی استانداری قم، آقایان محدث و آل اسحاق از مدیران جوان وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند.