دیدار اعضای سازمان جوانان حزب اسلامی کار با حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی

بسم الله الرّحمن الرّحیم

IMG_5441

اعضای سازمان جوانان حزب اسلامی کار با حضور در دفتر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار که صبح روز چهارشنبه ۲۵ شهریورماه ۱۳۹۴ صورت گرفت، جمعی از حضار به ارائۀ نظرات خود پرداخته و مرجع عالیقدر پس از استماع سخنان حضار، بیانات خود را با دعا برای رفع حصر از آقایان حجت الاسلام و المسلمین کروبی و مهندس میرحسین موسوی و سرکار خانم دکتر رهنورد آغاز کرده و با اشاره به سؤال یکی از حاضران فرمودند: فعالیت سیاسی اجتماعی در اکثر زمان‌ها سخت بوده و حتی در امن‌ترین جامعه‌ها کار سیاسی و اجتماعی تبعات دارد.
ایشان با بیان اینکه نتایج خوب در سایه زحمت به دست می‌آید، خاطرنشان کردند: انگیزه ما و دیگر انقلابیون برای همراهی با حضرت امام(ره) برای تحقق انقلاب اسلامی این بود که مردم بتوانند راحت حرف خود را بزنند و امنیت را در حوزه‌های مختلف، به ویژه حوزه‌های سیاسی و فرهنگی لمس کنند.
مرجع عالیقدر افزودند: امام خمینی (ره) آن همه زحمت و بلا را با جان خرید و این همه شهدا تقدیم انقلاب شدند برای اینکه مردم امنیت را در تمام حوزه‌ها حس کنند و نباید از این مهم غافل شد.
معظم له با اشاره به برخی اختلاف سلیقه‌ها در کشور گفتند: اختلاف تفکر برای یک جامعه مشکلی نیست و شاید فی‌نفسه یک نعمت و باعث رشد جامعه هم باشد اما مشکل جامعه امروز ما تنگ‌نظری‌ها و نگاه‌های بسته است.
ایشان با اشاره به یکی از ادوار مجلس گفتند:‌ زمانی آیت‌الله جوادی مطرح کردند که ما با نهج‌البلاغه انقلاب کردیم و از این رو نمی‌توانیم با توضیح‌المسائل کشور را اداره کنیم. اگر ما با نهج‌البلاغه انقلاب کردیم باید مبنای رفتاری ما نهج‌البلاغه و قرار دادن امام علی (ع) به عنوان مبنای فکری برای برخورد با جامعه باشد.
ایشان با بیان اینکه تجربه بیش از ۳۰ ساله انقلاب اسلامی نشان داد که یک جامعه اسلامی  می‌تواند هم حزب داشته باشد و هم زنان را به کار بگیرد، گفتند: زن و مرد از نظر کاری تفاوتی با هم ندارند و البته یک سلسله تنگناهای طبیعی برای زن وجود دارد که باید آنها را در نظر گرفت.
استاد عالیقدر درس خارج فقه حوزه افزودند:  امروز تحصیلات بانوان کشور در حد بالا و قابل قبولی است و بستر کار نیز تا حد زیادی برای آنان فراهم است و از این رو امیدواریم که به این بخش از جامعه نیز توجه مطلوب صورت گیرد زنان نشان داده‌اند که از نظر علمی و کاری نه تنها از مردان کشور چیزی کم ندارند بلکه در مواردی توانمندتر از آنان هستند، حوزه علمیه نیز با رعایت ضوابط با این قضیه مشکلی ندارد و با آن موافقت می‌کند.
ایشان با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون حضور زنان در ورزشگاه‌ها افزودند: اگر دولت برنامه‌ریزی درستی در این خصوص داشته باشد و با ضوابط و در نظر گرفتن چارچوب‌ها حرکت کند، این معضل به نحوی مطلوب حل خواهد شد؛ البته مسوولان نباید توپ را به زمین  علما انداخته و با بیان اینکه علما و حوزه مخالف این کار هستند، خودشان از بار مسوولیت شانه خالی کنند؛ آنها باید با سیاست‌گذاری‌های فرهنگی مناسب برای حل این معضل قدم‌های مناسبی را بردارند.
معظم له در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) به معنای واقعی به نقش مردم در عرصه سیاسی اعتقاد داشت، گفتند: هر جا مردم را وارد صحنه کردیم، موفق‌تر بودیم و هر جا حضور مردم کم‌رنگ‌تر بود، موفقیت چشم‌گیری حاصل نشده است؛ رمز موفقیت امام راحل این بود که از ابتدا مردم را در نظر می‌گرفت و واقعا هم به حضور مردم ایمان داشت.
حضرت آیت‌الله العظمی بیات زنجانی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ گفتند: مردم تجربه کردند  که هرگاه وارد عرصه‌های سیاسی شدند، نتیجه مطلوب آن را گرفته اند و هرگاه حضور هم نداشتند، نتایج نامطلوب آن را احساس کردند. به همین جهت باید در انتخابات پیش رو حضور فعال و منطقه‌ای داشته باشند.
ایشان در پایان سخنان خود با تمجید از فعالیت‌های حزبی سازمان جوانان حزب اسلامی کار گفتند: کار حزبی توقف‌بردار نیست و تعطیلی ندارد؛ چراکه این کار یک کار فکری و اندیشه‌ای است.