دیدار اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان با مرجع عالیقدر

اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان، غروب روز چهارشنبه بیست و پنجم آذرماه، با حضرت آیت الله العظمی بیات زنجانی(مدظله العالی) دیدار و گفتگو کردند.مرجع عالیقدر در این دیدار ضمن بیاناتی، با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین بن علی(ع)، با اشاره به اتفاقات رخ داده شده در دوران حیات آن امام(ع) فرمودند: ماجرای امام حسین بن علی(ع) از زوایای مختلف مورد توجه است که همگی باید با دقت مورد تامل قرار گیرند. یکی از این مسائل که بسیار مهم است، به شهادت رسیدن امام(ع) نه توسط یهودیان، نه مسیحیان و نه کفار است بلکه این عمل بدست مسلمانان اتفاق افتاده و این خیلی مهم است.

ایشان افزودند: شهادت مظلومانه حسین بن علی(ع)  به دست مسلمان، نشان از این دارد که حکومتی که مدعی اسلامی و دینی بودن است به جائی می رسد که رکنی از ارکان اسلام را به شهادت می رساند و برایش هم توجیه می آورد. این موضوع تلخی است که حکومت می تواند به درجه ای از فساد برسد که برای پیشبرد اهداف خود، دست به قتل فرزند پیامبر(ص) بزند و این نکته خیلی باید مورد تامل قرار بگیرد.

ایشان با اشاره به سخنان تعدادی از اعضای انجمن اسلامی معلمان و دغدغه های مطرح شده توسط آنان فرمودند: من نقطه نظرات مطرح شده در این جلسه را نه برای بار اول که برای چندمین بار شنیده ام و این حرفها هم، حرفهای بهترین و صدیق ترین یاران انقلاب بوده است و همه از وضعیت بوجود آمده در کشور ناراحت و غصه دارند. گاهی عزیزی نزد من می آید و با بغض می گوید: آیا هدف انقلاب این بود؟

معظم له افزودند: امام حسین (ع) تکلیف همه ما را مشخص کرده. آن حضرت به ما آموخته که در برابر انحراف نباید سکوت کرد و باید ایستاد. ما هم به تکلیف خودمان که همان امر به معروف و نهی از منکر است ادامه می دهیم و این تکلیف همه مسلمانان است و یقیناً اگر این اصل مسلم اسلامی فراموش نشده بود، امروز وضعیت به این شکل نبود.

ایشان با اشاره به هتک حرمت های رواج یافته در جامعه فرمودند: چه کسی در جامعه حرمت دارد؟ من سئوال می کنم که امروز کدام یار امام(ره) مانده که از این هتاکی ها در امان مانده باشد؟ من در جلسه ای دیگر هم اشاره کردم، بیت امام(ره) هم در امان نمانده و حتی عکس آن بزرگوار هم مورد بی مهری قرار گرفته. ما در چه جامعه ای زندگی می کنیم؟ با کمال تاسف این موضوع به مسلمات دینی و اسلامی هم کشیده شده و حتی امروز حضرت صاحب الزمان(عج) هم مورد هتک حرمت قرار می گیرد. به خدا دین و مقدسات مردم، مورد هجمه است.  اصول مسلمه فقهی و شیعی هدف قرار گرفته شده و این موضوع از ورود جاهلان به عرصه های مختلف نشات گرفته است. من با صراحت عرض می کنم که بزرگترین دلیل این بی حرمتی ها، ورود افراد به عرصه هائی است که غیر از عدم تخصص نسبت به آن امور، در کمال خوشبینی تعهد لازمه نسبت به آنها را هم ندارند اگرچه گاهی دست هائی را می توان دید که همه اعتقادات مردم مسلمان را با طرح قبلی هدف گرفته اند. من به جد معتقدم جریانی با اهداف از پیش تعیین شده بدنبال تغییر مسیر انقلاب اسلامی و راه امام خمینی(ره) است.

ایشان در ادامه فرمودند: در قضایای اخیر بدنبال این بودند که حوزه های علمیه را هم با خود همراه کنند ولی در این کار موفق نشدند و با یاری خداوند، کیان مرجعیت و حوزه های علمیه در برابر کارهای نادرست آنها ایستاد.البته تکلیف روحانیت اصیل انقلابی هم همین بوده است که در برابر انحرافات بایستد و این ایستادگی را نیز ادامه خواهد داد.

معظم له در پایان فرمودند: من انجمن اسلامی معلمان را جزو پاک ترین و صادق ترین تشکل ها می دانم و به همین جهت توصیه می کنم که به راهی که انتخاب کرده اید با صلابت ادامه دهید و بدانید که خداوند شما را یاری خواهد کرد.

پیش از بیانات مرجع عالیقدر، سه تن از حضار به نمایندگی سخنانی را ایراد نمودند.